sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Ciorba de burta




1 kg oase de vita, 1 kilogram si jumatate burta de vita (eu am folosit burta de vita prefiarta si gata taiata fideluta cumparata din Real), 3 morcovi, 1 radacina patrunjel, un pastarnac, o jumatate de telina, un ardei gras verde,o ceapa, un borcan gogosari in otet, ardei iuti murati, 5 galbenusuri, 500 ml smantana, 2 linguri de faina,1 capatana usturoi, piper boabe, sare.

Intr-o oala mare am pus apa la fiert impreuna cu oasele de vita si cand a inceput sa fiarba am spumat de mai multe ori pana a ramas supa limpede.
Intre timp am spalat in apa rece burta de vita de mai multe ori si apoi am pus-o cat timp au fiert oasele in apa rece cu otet. Am curatat apoi zarzavatul. Morcovii, patrunjeleul, pastarnacul le-am taiat in 2 iar restul le-am lasat intregi. Cand oasele au fost aproape fierte am adaugat zarzavatul, sare si piper boabe.
 Cand toate au fost gata am strecurat supa si am pus-o intr-o oala de 4-5 l. Am pus apoi in supa burta de vita si am lasat la fiert cam 40 min. Cand si burta a fost fiarta am acrit cu zeama de pe gogosari, apoi am taiat fideluta un ardei iute, l-am pus si pe el in oala (cine doreste mai iute poate pune si 2 ardei, eu nu am pus ca sa nu fie prea iute pentru copii), am taiat tot fideluta si cativa gogosari (asta pentru aspect, dar a dat si un gust mai bun la ciorba), am pus in ciorba si usturoiul zdrobit. Am mai lasat sa dea cateva clocote si apoi am oprit focul. Am lasat ciorba sa se racoreasca putin iar apoi am facut un sos din galbenusuri si smantana pe care l-am turnat in fir subtire in ciorba.
                                                ...iar aici o portie mai demult preparata....

3 comentarii:

  1. ca sa nu ti se mai taie amestecul cu smantana, itzi recomand sa-l adaugi la putin timp dupa ce iei ciorba de pe foc

    RăspundețiȘtergere
  2. intradevar delicioase. vecinii stiu de ce ...

    RăspundețiȘtergere
  3. da, e adevarat ca asa ar trebui , ma refer la faza cu sosul de galbenusuri si smantana insa mie imi e cam frica inca sa le dau copiilor galbenusul daca nu a fost gatit putin...

    RăspundețiȘtergere