marți, 23 octombrie 2012

Taietei de casa cu varza


Cand eram mica bunica facea destul de des acest fel de mancare pentru ca mie imi placea foarte mult...defapt era cam singurul fel de mancare cu varza care imi placea atunci.
Acesta mancarica se poate face si de post dar atunci nu mai adaugam oua la taietei sau ca sa ne fie mai usor cumparam paste fara ou asa cum am facut si eu aici : Paste cu varza

Pentru taietei de casa avem nevoie de:

500 gr faina
3 oua
apa cat cuprinde pentru un aluat putin mai tare

Punem faina intr-un si in mijloc ii facem o adancitura in care spargem ouale. Incepem sa framantam adaugand cate putina apa pentru un aluat potrivit. Framantam bine aluatul pana nu se mai lipeste de maini.
Si acum asa cum face si bunica am intins pe masa o fata de masa de bucatarie, am presarat-o cu faina si am asezat in centru bila de aluat.
...acum a fost momentul sa il trimit pe Tony meu drag la bunica (care din fericire locuieste alaturi ) sa imi aduca sucitorul ...eu nu am decat din acela mai mic , cu care fac treaba buna numai la prajituri....
Cu multa indemanare incepem sa intindem aluatul.....(ca mi-a spus mie bunica atunci cand eram mai mica "sa invat sa sucesc patura de aluat ca altfel nu voi fi buna de maritat" ...bine inteles ca am invatat dar nu pentru ca imi era mie de maritat pe vremea aceea ci pentru ca mi se parea  tare interesant sa ma joc cu aluatul)




...nu intindem aluatul chiar asa de subtire ca pentru taieteii de supa...

In timpul in care am sucit aluatul pe foc aveam o varza de aprox 1,5 kg pe care am taiat-o fideluta , am presarat-o cu putina sare si am pus-o la calit la foc mic in putin ulei. Intre timp mai invarteam din cand in cand in ea ca sa nu se prinda de cratita iar cand a fost gata calita am oprit focul  siam condimetat-o si cu putin piper .

...asa arata "patura mea de aluat " la sfarsit...

 Am pus intr-o oala mai mare apa la fiert cu o lingurita de sare si intre timp am presarat aluatul cu putina faina, l-am rulat si l-am taiat in patrate cu latura de aproximativ 1.5 cm.





Am fiert taieteii in apa cu sare apoi i-am strecurat si i-am clatit cu apa rece.

Am adaugat taieteii peste varza calita si am amestecat usor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu