marți, 23 octombrie 2012

Rulada de spanac cu somon




500 gr spanac proaspat
150 gr cascaval
100 gr somon afumat
1 ou
200 gr branza dulce de vaci
50 gr unt la temperatura camerei
1-2 catei de usturoi
sare, piper

Saptamana trecuta eram in piata si am gasit la o doamna spanac proaspat cules foarte frumos asa ca nu m-am putut abtine sa nu cumpar si eu desi mai gatisem spanac cu 2 zile in urma.
De obicei la noi spanacul se consuma sub forma de piure cu ochiuri de ou dar cum asta era ceea ce gatisem acum 2 zile de data aceasta m-am gandit sa prepar altceva.
Ajunsa acasa am deschis rapid frigiderul sa vad ce mai am pentru a gati spanacul...am dat cu ochii de somonul afumat si de niste braza dulce ce imi ramasese de la o prajitura asa ca am decis imediat: rulouri de spanac cu somon si branza.... ca sa decid m-a ajutat si faptul ca nu cu mult timp in urma am gasit reteta in timp ce rasfoiam printre revistele mele culinare...

Spanacul l-am spalat in mai multe ape si l-am pus la fiert cam 10 minute. L-am lasat apoi la scurs intr-o strecuratoare.
Spanacul scurs si racit l-am mai strans putin in maini ca sa ma asigur ca e bine scurs, l-am maruntit cu un cutit si l-am amestecat cu un ou. L-am condimentat si cu putina sare si piper.

Am tapetat o tava mai mica cu hartie de copt si am intins in tava spanacul.

Peste stratul de spanac am presarat cascavalul razuit.

Am dat tava la cuptor pana s-a topit cascavalul .(Atentie ! NU se lasa sa se rumeneasca ci doar sa se topeasca putin cascavalul razuit)

Am lasat la racit.
Intre timp am mixam branza cu untul , usturoiul zdrobit si putina sare.
Am scos din tava spanacul cu tot cu hartia de copt si am asezat peste cascaval felioare de somon.

Peste somon am intins crema de branza.

Cu ajutorul hartiei de copt am rulat spanacul cat mai strans iar apoi tot cu ajutorul hartiei de copt l-am rulat pe o folie alimentara.

Am invelit rulada de spanac in folia alimentara iar apoi intr-o folie de aluminiu.


Am dat rulada la rece pana a doua zi dimineata cand am taiat-o cu un cutit bine ascutit in felii de aproximativ un deget grosime.
Pentru ca nu era o zi speciala noi am servit rulada la micul dejun cu paine prajita.....a fost un deliciu....sigur o voi mai prepara cat de curand.
Aceasta rulada este foarte aspectuoasa si merge de minune la o masa festiva ...sau pur si simplu pentru a face mai speciala o dimineata de weekend alaturi de familie asa cum am facut si noi...

Va pup si va doresc o zi buna !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu