miercuri, 24 octombrie 2012

Prajitura ochelari




Aceasta este o reteta din caietul cu retete al bunicii...o prajitura simpla, fara prea multe ingrediente dar atat de frageda si aromata...o prajitura pe care o adoram cand eram mica...
...si cum saptamana trecuta atunci  cand  ne-am cules nucile mi-am amintit de aroma ochelarilor dulci m-am pus imediat pe treaba.

Pentru aluat avem nevoie de :
500 gr faina
170 gr untura
3 galbenusuri
putina sare
3 gr drojdie (uscata am pus eu)
150 ml lapte putin caldut
100 gr zahar (in reteta nu era...nu stiu daca bunica a uitat sa il treaca sau chiar nu era in reteta originala dar eu am pus)
Pentru umplutura: 
un borcan visine din compot fara samburi
3 albusuri
170 gr zahar
200 gr nuca macinata.

Pentru aluat: Amestecam faina cu zaharul si untura pana obtinem un aluat faramicios. Adaugam galbenusurile, laptele caldut amestecat cu drojdia si sarea. Framantam un aluat potrivit pe care il impartim in doua parti egale.

Pentru umplutura: Mixam albusurile cu zaharul pana obtinem o spuma tare iar apoi adaugam nuca macinata si amestecam usor.

Luam prima bucata de aluat si o intindem pe o hartie de copt in forma de dreptunghi de lungimea tavii in care vom coace prajitura.

Pe marginile mai lungi asezam visine din compot fara samburi scurse de zeama.

Cu ajutorul hartie de copt rulam amandoua laturile cu visinele spre mijloc astfel incat intre cele doua rulouri sa ramana o distanta de doua degete grosime.
...adica cam asa ceva...

Procedam la fel si cu a doua parte de aluat si restul de visine.

Asezam rulourile intr-o tava tapetata cu hartie de copt si in mijlocul ramas gol al fiecarei rulade intindem compozitia cu nuca.

Dam tava la cuptorul preincalzit pana se rumeneste frumos prajitura.
 Lasam la racit si apoi o putem pudra cu zahar.
...aici pe masa din curte asteptand sa se raceasca...



...si o portie pentru voi....inca era calduta....








Un comentariu:

  1. Doamne cat de bine arataaaaa....
    Sa sti ca nu a uitat bunica ta de zahar.In reteta zahar este doar la albusuri...
    Am facut-o si eu de vreo luna, dar inca nu i-a venit randul sa o scriu pe blog....
    Minunata prajitura, ca de altfel, toate bunatatile de la bunica !
    Te tzuc Myra !

    RăspundețiȘtergere