marți, 16 octombrie 2012

Compot aromat de pere



Dupa ce am pus  varza la butoi eram gata sa declar inchis capitolul conserve si muraturi din acest an dar uite ca sotul mi-a atras atentia ca am uitat de compotul de pere....si cum lui ii plac mult perele nu puteam sa il refuz.....
 Am mers asadar la piata de unde m-am aprovizionat cu 5 kg pere foarte frumoase, din acelea tari, de toamna iar inspre seara m-am apucat de treaba.


Am spalat bine perele, le-am curatata si le-am taiat in sferturi. Cu varful unui cutit ascutit am scapat si de seminte...

Am facut un sirop din 4 l apa si 800 gr zahar (perele mele au fost foarte dulci....cine doreste mai mult zahar poate sa puna) si l-am pus la fiert impreuna cu doua rulouri de scortisoara si 2 cuisoare.
Cand a inceput sa fiarba am adaugat si perele si le-am lasat la fiert cam 5-10 minute (pana a intrat usor furculita ).

Am asezat borcanele curate, sterlizate la cuptor pe o tava de metal si cu o paleta am scos perele din sirop si le-am asezat in borcane.
In siropul ramas in cratita am adaugat 1 lgt salicil si l-am lasat la foc  sa mai dea un clocot.
Am turnat apoi siropul fierbinte peste perele din borcan, le-am capsat si le-am pus in paturi pana a doua zi.
Mie mi-au iesit 8 borcane de 720 ml plus inca un bol pentru pofticiosi.
Am terminat exact cand soarele mergea la culcare si era cat pe ce sa nu mai pot surprinde compotul meu la lumina naturala....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu