miercuri, 14 aprilie 2010

Granola

Trebuie sa marturisesc ca prima data cand am auzit de granola habar nu am avut ce este........asa ca m-am documentat , am gasit si ceva retete, le-am combinat intre ele si mi-a iesit ceva foarte delicios si consistent pentru micul dejun. Si apoi ca o definitie la granola: o textura de cereale crocante, un fel de combinatie intre musli si batoanele de cereale. Se poate consuma cu lapte rece, iaurt sau asa pur si simplu.
 Se pot folosi mai multe combinatii de cereale, seminte, si fructe deshidratate in functie de ceea ce va place.
Eu am facut un amestec din fulgi de grau, de orz, ovaz, secara, fulgi de porumb (cam 500-600 de grame au avut toate impreuna), am mai pus cam 70 de grame nuca de cocos, o mana buna de miez de nuca taiat, alune nesarate, cam jumate de pachetel de susan, 100 gr stafide ( nu am avut prin casa alte fructe deshidratate dar se poate pune orice).
Se pun toate acestea intr-un bol mai mare.
Se amesteca o jumatate ceasca cu ulei pentru gatit cu o jumatate de ceasca de miere sau sirop de artar (eu am pus miere). Se pun la topit pe aburi pana mierea devine lichida, se toarna peste cereale si se amesteca bine.
Intr-o tava mai mare tapetata cu hartie de copt se toarna amestecul de cereale, se intinde bine si se da la cuptor la foc foarte mic, amestecand din cand in cand intre ele, avand grija ca sa nu se prajasca prea tare. Cand cerealele capata o culoare aurie si nu mai sunt deloc umede sunt gata. Se lasa la racit si cand sunt reci se poate adauga la ele ciocolata rupta in bucatele foarte mici, asa cum am facut si eu.
...si se obtine un mic dejun delicios....
Se poate pastra 2 saptamani in recipiente bine inchise.


...si o portie cu lapte...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu