joi, 26 aprilie 2012

Pui in bacon cu cartofi si lamaie la cuptor

 Am gasit aceasta reteta intr-un numar mai vechi din Secretele bucatariei si cum nu stiam ce sa mai fac de mancare m-am hotarat sa o incerc...bine inteles adaptata dupa ce aveam prin frigider...a iesit foarte buna....
Aceasta e reteta originala:


...asa a iesit la mine:



eu am folosit :
1 piept de pui
4 felii mai mari de sunca afumata 
500 gr cartofi
o lamaie
cateva codite de usturoi verde
cateva fire de ceapa verde (eu am pus chives)
patrunjel verde , rosmarin proaspat, cimbru, busuioc
sare, piper,
1 lg smantana
ulei de masline
In primul rand am razuit coaja de la 1/2 lamaie si am tocat verdeturile (la mine cimbrul, busuiocul  si patrunjelul erau deja tocate pentru ca le- aveam in congelator).


Le-am amestecat pe toate impreuna, am adaugat smantana si am condimentat cu sare si piper.

Pieptul de pui l-am taiat in patru .

Am facut un fel de buzunaras in fiecare bucata de carne si am pus inauntru cate o lingurita din amestecul cu verdeata.


Am inchis apoi buzunarasul si am infasurat cate o felie de sunca in jurul pieptului de pui. Am prins cu scobitori ca sa nu se desfaca.




Cartofii i-am curatat, i-am taiat cuburi  si i-am asezat intr-o tava unsa cu putin ulei de masline. Am stropit apoi si cartofii cu putin ulei de masline si i-am condimentat cu sare si piper.
Am pus deasupra cartofilor carnea de pui si felii de lamaie plus inca cateva crengute de rozmarin.

 Am adaugat in tava un pahar de apa, am acoperit tava cu folie de aluminiu si am dat la cuptor cam 30 de minute. Dupa acest timp am indepartat folia si am lasat tava la cuptor inca 15 minute ca sa se rumeneasca cartofii si carnea.


Mie mi-a ramas o parte din amestecul cu verdeata si nu am vrut sa il arunc...am adaugat peste iaurt, putina zeama de lamaie, 1 lg ulei de masline si un catel de usturoi razuit....am obtinut astfel un sos numai bun de servit langa cartofii si carnea de la cuptor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu