luni, 9 aprilie 2012

Pui cu legume chinezesti



...sincer nici nu am stiut ce denumire sa ii dau cinei din aceasta seara...........In drumul dinspre serviciu si casa m-am gandit numai la mancare...imi era o foame de lup iar in frigider nu aveam deloc mancare gatita ...am inceput sa analizez in gand ce posibilitati aveam pentru o cina rapida si gustoasa asa ca mi-am amintit de un piept de pui pe care il aveam in frigider, ceva legume chinezesti in congelator si taieteii de orez din camara..........si uite asa mi s-a aprins un beculet : in seara asta mancam ceva cu tenta asiatica...................
...si va spun sincer ca nu am regretat. In doar o jumatate de ora cina a fost gata iar ai mei copilasi foarte mofturosi din fire au papat tot fara nici un comentariu iar sotul a mai cerut si supliment....
Am folosit asa:

un piept mare de pui dezosat si fara piele
o punga mix de legume chinezesti congelate
4 catei de usturoi
ulei de masline
sos de soia
zeama de la 1/2 lamaie
1 lgt miere
putin ghimbir razuit
sos chilly
o punga taietei de orez (300 gr a avut )
cam 100 ml suc de rosii diluat in 150 ml supa de pui

Am incins 3-4 lg ulei de masline in wok si am adaugat pieptul de pui taiat fasii subtiri.

 Am prajit pieptul de pui pana a inceput sa se rumeneasca. Am dar prin presa usturoiul,  am razuit ghimbirul si le-am adaugat la pieptul de pui din wok. Am mai calit 2-3 minute iar apoi am scos carnea pe o farfurie. In uleiul ramas am pus la calit legumele chinezesti si le-am lasat la foc cam 10 minute.

Intre timp m-am ocupat si de taieteii de orez pe care i-am preparat dupa instructiunile dupa pachet.
Am facut un sos din 4-5 lg sos de soia, zeama de lamaie, mierea, 1 lg sos chilly (nu am pus mai mult ca sa nu fie prea picant pentru copii), bulionul si supa de pui.
Am pus din nou in wok carnea de pui peste legumele care intre timp s-au inmuiat, am amestecat usor si am turnat sosul pregatit.

 Am lasat la fiert la foc mare pana sosul s-a ingrosat putin  (cam 7-8 minute) iar apoi am oprit focul.
...si pentru ca mi s-a parut mie ca nu era destul de sarat  am mai adaugat 1 lg sos de soia si am mai lasat cam o jumatate de minut la foc...

Am servit cu taieteii de orez.

Un comentariu: