duminică, 20 noiembrie 2011

Cubulete cu clementine



Reteta originala era "cubulete cu mandarine" si am gasit-o intro revista Ioana mai veche si suna cam asa:
125 gr unt
200 gr zahar
4 oua
200 gr faina
1 lgt praf de copt
1 lgt cacao
1/2 kg mandarine
3 lg suc de portocale
500 gr kefir
10 foi gelatina incolora
200 ml frisca
Se incinge cuptorul la 200 grade celsius.
Amestecati untul cu 100 gr zahar intr-un castron, apoi adaugati ouale unul cate unul. Presarati faina, praf de copt si cacao apoi framnatati totul pana obtineti un aluat omogen. Intindeti-l apoi asezati-l in tava tapetata cu hartie de copt.
Se da 20 de min la cuptor. Scoateti tava din cuptor si lasati blatul sa se raceasca complet.
Curatati mandarinele. Amestecati kefirul cu restul de zahar si cu sucul de portocale.Gelatina se pune la inmuiat in apa, apoi se preseaza si se lasa sa se dizolve intr-un vas cu apa la foc mic.
Se toarna treptat gelatina peste compozitia de kefir. Frisca se bate si se amesteca cu 2/3 din cantitatea de mandarine curatate si filetate. Se amesteca frisca cu mandarinele cu compozitia de kefir (in revista au uitat sa mentioneze acest lucru dar eu asa am banuit ca asa se face.)
Se unge blatul cu crema si se da prajitura la rece 4-5 ore.
Dupa ce crema s-a inchegat complet se taie prajitura in cubulete si se orneaza fiecare bucata in parte cu felii de mandarine din cantitatea ramasa precum si cu frunzulite de izmusoara.(eu nu am avut frunzulite ).
Serviti prajitura la o cafea fierbinte.
....cam asa era in reteta originala....cum am facut eu la partea de crema am explicat mai jos....





Blatul l-am facut asa cum era si in reteta , doar ca in loc de zahar eu am folosit zahar brun.
Compozitia de blat la mine a avut consistenta unei creme mai tari. Am intins-o in tava tapetata cu hartie de copt cu ajutorul spatulei pentru crema.
La crema in schimb am cam modificat putin ingredientele:
In loc de kefin eu am pus sana (asta aveam in frigider). In locul mandarinelor am folosit clementine. In loc de gelatina foi am folosit 1 pliculet si jumatate de gelatina granule.
In loc de 200 ml frisca eu am pus 300 ml frisca.
Si am procedat cam asa:
Am amestecat 500 ml sana cu zahar (eu am folosit tot zahar brun si am pus putin mai mult de 100 gr cat era in reteta) pana s-a topit zaharul.
Am stors 5 clementine si am pus gelatina la hidratat in sucul lor.
Am mixat frisca pana s-a intarit.
Am curatat si desfacut in felii 9 clemetine.
Am topit gelatina pe baie de aburi am am adaugat-o in sana. Am amestecat bine si apoi am adaugat si frisca batuta , am mixat putin si apoi am adaugat feliile de clementine. Am amestecat usor cu o lingura de lemn ca sa nu se zdrobeasca clementinele. Blatul racit si usor insiropat (in reteta nu scrie ca ar trebui insiropat ) cu cappuccino de ciocolata l-am asezat intr-o tava cu pereti detasabili de marimea blatului. Am turnat crema peste blat si am nivelat.
Prajitura se da la rece cateva ore pana se intareste crema si apoi se taie cu ajutorul lui cutit umezit.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu