duminică, 22 ianuarie 2012

Prajitura "Fulg de nea "

Despre prajitura aceasta pot sa spun cu toata sinceritatea ca este cea mai pufoasa prajiturica din cate am gustat pana acum, pur si simplu ti se topeste in gura....





Blatul:
5 oua
50 ml apa calda
100 gr zahar
130 gr faina
1/2 pliculet praf de copt

Separam ouale. Albusurile le mixam impreuna cu 40 ml apa calda. Adaugam zaharul si mai mixam pana spuma de intareste.
Galbenusurile le frecam cu 10 ml apa calda (aici eu am fost ajutata dupa cum se vede)

Faina o amestecam cu praful de copt.
Adaugam galbenusurile la spuma de oua si amestecam usor.
Incorporam si faina cu praful de copt amestecand usor cu o lingura de lemn.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt ( o tava cu dimensiunea de 28/16 am folosit eu) si dam la cuptorul preincalzit.
Crema: 2 oua, 150 gr zahar, 80 ml lapte, 100 gr unt, 100 ml frisca vegetala nebatuta.
Mizam ouale cu zaharul si cu laptele si pe punem la fiert la foc mic amestecand continuu pana se ingroasa . Iar daca la un moment dat va veti panica ca nu se mai ingroasa, asa cum am facut eu va spun ca sa aveti putina rabdare...se va ingrosa si va ajunge la consistenta asta:


Se lasa crema de oua la racit si apoi o mixam cu untul spumat. Adaugam si cate putina frisca lichida mixand continuu pana o incorporam pe toata .
In reteta nu scria dar eu am decis sa fac si un sirop din zahar caramelizat si apa cu care am insiropat blatul pe care l-am taiat in prealabil in doua foi.

Montarea: Blatul l-am taiat in doua foi pe care le-am insiropat si le-am umplut cu crema.



Se da prajitura la frigider cateva ore pana se intareste crema iar apoi o taiem cubulete.

Imbracam fiecare cub de prajitura cu frisca batuta si o dam prin de nuca de cocos.

Decoram fiecare prajiturica cu un mot de frisca si presam deasupra putina nuca de cocos.


Reteta acestei prajituri absolut delicioase am gasit-o pe site-ul  marya.ro

Un comentariu: