duminică, 1 ianuarie 2012

Buturuga de Craciun




Foaia de rulada: 4 oua, 4 lg zahar, 4 lg faina, 1/2 praf de copt.
Am bautut spuma albusurile cu zaharul, am adaugat pe rand galbenusurile si am mixat putin dupa fiecare. Faina am amestecat-o cu praful de copt si am adaugat-o la compozitia de oua. Am amestecat usor cu o lingura de lemn. Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si am dat la cuptorul preincalzit cam 10 minute.
Foaie coapta se asaza pe un prosop umed si rulam strans cu ajutorul prosopului. Lasam asa la racit.
Crema: 4 oua, 300 ml lapte, 2 lg faina, 3 lg cacao, 4 lg zahar. Le-am mixat putin impreuna si apoi le-am fiert ca o budinca la foc mic. Am lasat compozitia la racit si apoi am incorporat-o in 300 gr unt pe care l-am mixat cu zahar pudra (nu am mai cantarit cat zahar pudra am pus ci am turnat cate putin pana mi s-a parut mie ca e destul de dulce ).
Siropul: Am caramelizat 4 lg zahar si am stins cu 1/2 pahar de apa. Am lasat la racit si apoi am adaugat o esenta de rom.
Am desfacut foaia de rulada, am insiropat-o si apoi am intina 1/2 din crema . Am rulat cat mai strans.
Am taiat cu un cutit bine ascutit din capetele de la rulada si le-am asezat astfel incat sa capete forma de buturuga. Am imbracat buturuga cu restul de crema.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu