duminică, 15 ianuarie 2012

Tort cu flori colorate

...un buchet de flori dulci pentru o persoana speciala...









Este un tort diplomat, imbracat in frisca si decorat cu flori din pasta de zahar
Blatul l-am facut din 5 oua, 5 lg zahar, 5 lg faina, 1 pliculet praf de copt.
Am mixam albusurile cu zaharul, am adaugat pe rand galbenusurile si am mixat putin dupa fiecare. Am amestecat faina cu praful de copt si am incorporat-o  in spuma de oua amestecand usor cu o lingura de lemn.
Am turnat compozitia in forma de tort unsa cu putin unt si tapetata cu faina si am dat-o la cuptorul preincalzit.
Crema: Am mixat 500 ml frisca lichida si am lasat-o deoparte.
Am pus la hidratat doua plicuri de gelatina in putina apa si apoi am topit-o pe aburi.
4 oua le-am mixat pe aburi cu 8 lg de zahar pana s-a ingrosat ca o smantana mai groasa. Am luat de pe foc si am adaugat gelatina topita in crema de oua. Am mai  mixat putin si apoi am amestecat crema de oua asa calduta cu frisca batuta.
Am facut un sirop din  zahar caramelizat si apa.
Montarea:
Am tapetat o cratita de marimea blatului cu folie alimentara.
Blatul copt si racit l-am taiat in trei foi pe care le-am insiropat.
Am pun in cratita tapetata partea de blat care urma sa fie deasupra tortului, am turnat jumatate din crema, am pus iar o foaie de blat, restul de crema iar la final ultima foaie de blat. Am dat cratita cu tortul la frigider pana a doua zi.
A doua zi am rasturnat tortul pe un platou, l-am imbracat in frisca si l-am decorat cu flori din pasta de zahar.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu