marți, 21 iunie 2011

Ulei si otet aromat

De mult timp ma tot uit pe rafturile din magazine la uleiurile aromate pentru salate dar preturile destul de ridicate nu prea imi fac cu ochiul. M-am uitat pe eticheta cam ce contin aceste uleiuri, am facut si o cercetare pe internet.....si mi-am pregatit uleiul in casa....si daca am pregatit ulei aromat de ce sa nu pregatesc si otet aromat.
In prima faza am incercat doar cu 250 ml ulei si 250 ml otet sa vad ce iese .....urmatoarea tura va fi cu o cantitate mai mare de ingrediente cu siguranta.




deci: 250 ml ulei de masline extravirgin
        250 ml otet
        4 crengute busuioc
        5-6 catei mari de usturoi
         1 crenguta rozmarin
         1 crenguta salvie
Ierburile le-am spalat si le-am pus la scurs.
Usturoiul l-am curatat si l-am taiat in doua apoi l-am impartit in mod egal intre cele doua sticlute in care urma sa pun uleiul si otetul.
Am pus 2 crengute de busuioc in sticluta pentru ulei si 2 in sticluta pentru otet.
Salvia am pus-o in sticluta pentru otet.
Rozmarinul l-am pus in sticluta pentru ulei.
Am turnat uleiul , respectiv otetul in sticlute si apoi am pus capacul.
Sticlele se tin cel putin o saptamana in camara si apoi putem folosi uleiul si otetul la salate.
      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu