duminică, 19 iunie 2011

Lichior de nuci verzi




......lichiorul meu de nuci e inca in curs de preparare....dar pentru ca va mai dura ceva pana va fi gata m-am gandit sa va impartasesc modul in care am de gand sa il prepar:

Avem nevoie de: 40 de nuci verzi,1 litru tuica de casa tare, 1 kg zahar, 1 l apa, cuisoare, scortisoara, anason stelat.

Nucile se taie sferturi

si se pun intr-o damigeana de 3-4 litri (eu nu am avut damigeana de marimea asta asa ca le-am pus intr-un bidon de 5 l de la apa plata), se toarna tuica peste ele si adaugam si aromele: anasonul, scortisoara (rulouri), cuisoare.


Inchidem damigeana si o tinem 2 luni undeva la umbra scuturand-o din cand in cand.
...asa arata dupa 5 zile....

Dupa 2 luni vom face un sirop din 1 kg zahar si 1 l apa care se lasa la racit.
Vom strecura lichiorul printr-o sita deasa iar nucile le vom arunca. Amestecam lichiorul cu siropul de zahar si apa si apoi il vom pune in sticle. Punem sticlele in camara cel putin o luna si apoi putem consuma lichiorul.

....iar dupa cele doua luni...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu