miercuri, 15 iunie 2011

Dulceata de capsuni


....in primul rand sa va prezint capsunile de la noi din gradina care desi sunt mai mititele decat cele de prin piete la capitolul aroma nu au comparatie.




Reteta dupa care fac eu dulceturile e 1 kg zahar la 1 kg de fruct plus zeama de la o lamaie la fiecare kg de fructe.




Capsunile le-am taiat cubulete si le-am rasturnat intr-o cratita mai mare. Am adaugat zaharul si zeama de lamaie, am amestecat usor si le-am lasat sa stea asa o ora. Intre timp capsunile si-au lasat destul de multa zeama.
Am pus apoi cratita la foc mic si am lasat la fiert. Intre timp am adunat spuma care apare la suprafata de mai multe ori.
Am lasat la fiert pana dulceata a inceput sa se inchege.....iar acum a sosit momentul sa ii fac proba cu farfurioara....se pune o cantitate mica de dulceata pe o farfurioara si daac nu curge dulceata este gata.
Am pus dulceata in borcanele spalate si sterilizate la cuptor, le-am inchis bine si le-am pus in paturi pana s-au racit complet.

...iar peste cateva zile cand  s-au mai compt alte capsuni in gradina am mai facut o tura de dulceata....iar de data aceasta nu am mai taiat capsunile ci le-am lasat intregi......in rest am procedat exact la fel..........


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu