duminică, 19 iunie 2011

Dulceata de nuci verzi

....daca ati sti de cat timp iti doream eu sa prepar dulceata aceasta............si uite ca in sfarsit am reusit...
....yupiiii!!!! E prima data cand prepar aceasta dulceata. Nu am avut o reteta anume dar m-am documentat pe internet si mi-am facut o idee despre cum ar trebui facuta ....am avut putine emotii ca nu va reusi dar finalul a fost pe placul meu.




In primul rand am fost la cules de nuci verzi impreuna cu al meu sot............si acum ca sa fiu sincera trebuie sa recunosc ca mai mult a cules sotul

...si acestea au fost nucile...



...si m-am pus la curatat de nuci....treaba asta a durat ceva timp....iar mainile mele s-au innegrit frumos....


Nucile trebuiesc curatate  de coaja verde si pe masura ce le curatam le punem in apa rece ca sa nu se innegreasca.



...si dupa ce am muncit ceva la curatatul nucilor am avut un rezultat de 1,700kg nuci gata curatate.
Nucile curatate se lasa cateva ore in apa rece , timp in care se schimba apa de cateva ori. Eu le-am lasat de seara pana dimineata si am schimbat apa de 4 ori. In plus am mai pus in apa cu nucile si cateva felii de lamaie (ca se nu se innegreasca nucile).


...si se pune si un capac sau o farfurie ceva mai mica decat vasul in care punem nucile in apa rece pentru ca nucile se ridica la suprafata si astfel le vom obliga sa ramana in apa...`

In cautarile mele dupa o reteta am gasit mai multe variante: in unele nucile se fierb intai intr-o apa si apoi se arunca apa in care au fiert prima data, in altele nucile se oparesc de mai multe ori iar in altele se pun direct la fiert in apa cu zaharul.
Eu le-am oparit o data (am pus nucile in apa care fierbea, le-am lasat sa dea 2-3 clocote iar apoi am tras cratita deoparte, le-am lasat in apa fierbinte cam 5 minute iar apoi le-am strecurat.
 La cantitatea de zahar si apa iar am gasit diferite variante. Eu m-am gandit sa pun atata zahar cat si nucile deci 1,700 kg in cazul meu si apa am pus in prima faza 3 cani dar apoi am mai adaugat inca aproximativ 1/2 cana de apa.
Mai avem nevoie de zeama de la 1-2 lamai (eu am pus zeama de la 2 lamai mari) si pliculete de zahar vaniliat ( 3 am pus eu).
Deci:  intr-o cratita cu fundul mai gros se pune apa cu zaharul la fiert (cum am mai scris eu am pus 1,700 kg zahar si 3 cani si jumatate de apa) pana se formeaza un sirop mai gros (daca punem cativa stropi de sirop pe o farfurie si acesta nu curge atunci siropul e gata).
 Acum e momentul sa adaugam in sirop nucile oparite (sau nu in unele cazuri ...eu le-am oparit o data asa cum am scris mai sus)

si lasam la fiert la foc mic pana se leaga bine siropul.
Cand e aproape gata adaugam zaharul vaniliat si mai lasam sa dea 2-3 clocote.
Aici eu am avut o mica dificultate pentru ca nu stiam exact cat de gros trebuie sa fie siropul.
La mine in final dulceata racita (siropul din ea ) a capatat consistenta mierii.....sper ca e bine.

Dulceata calda se pune in borcane spalate si sterilizate in cuptor iar apoi se pun borcanele in paturi pana se racesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu