duminică, 5 decembrie 2010

Ardei umpluti

ardeii grasi....nu foarte mari se spala bine, li se taie capacul, se scoate cu grija cotorul si se oparesc in apa cu sare 1-2 min.  Se lasa apoi la scurs cu gura in jos. Capacele de la ardei pe pastram.
Umplutura: 500 gr carne tocata amestec de vita cu porc, 2 cepe, 1 ardei gras tocat, 1 lgt boia dulce de ardei, 200 gr orez, bulion, sare, piper, verdeata tocata ( mie imi place sa folosesc la ardeii umpluti si la sarmale cat mai multe verdeturi asa ca adun de prin gradina din toate ce am ,adica patrunjel, leustean, frunze de telina, marar, oregano, cimbru, le spal bine, le toc cat mai marunt si le amestec in compozitie. Anul acesta ca sa am si pentru iarna am facut un astfel de amestec de verdeturi tocate pe care le-am portionat, le-am pus in pungulite si le-am bagat la congelator).
Ceapa si ardeiul tocat se pun la calit in 2-3 lg de ulei. Cand s-au inmuiat putin se adauga carnea tocata si boiaua dulce si se amesteca. Se lasa pe foc pana isi schimba carnea culoarea si apoi adaugam si orezul spalat in mai multe ape si apoi scurs, bulionul si verdeata. Se amesteca, se lasa inca 3-4 minute la foc mic si apoi luam de pe foc compozitia si o lasam sa sa racoreasca.
Umplem ardeii cu compozitia de carne si orez.
Asezam ardeii in picioare intr-o cratita mai larga , le punem la fiecare capacelul, adaugam apa cat sa acopere ardeii si apoi punem cratita la fiert la foc mic cam 40 de min.
Cand ardeii umpluti sunt fierti se opreste focul si punem cratita cu ardeii la cuptor la foc mai mare 10 min, cat sa se rumeneasca putin si sa se ingroase sosul de pe ei.
Servim cu smantana.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu