joi, 11 septembrie 2014

Zacusca hribi







4 kg ciuperci de padure proaspete (eu am avut cam 3 kg hribi si unul de galbiori)

3 kg gogosari
1 kg ceapa
1 kg morcovi
700 ml suc de rosii
700 ml ulei
3 foi de dafin
sare, piper
1/2 lgt salicil

Prima data m-am ocupat de ciuperci pe care le-am curatat, spalat si  fiert cam 10 minute. Am scurs apoi ciupercile de apa in care au fiert, le-am lasat sa se raceasca  iar apoi le-a dat prin masina de tocat.
Ceapa si gogosarii i-am tocat si i-am pus in boluri separate.
Morcovii i-am dat pe razatoare.

Intr-o cratita mai mare si cu peretii mai grosi am pus la incins uleiul. Am adaugat ceapa si am lasat-o la calit pana s-a inmuiat putin. Am adaugat apoi gogosarii si morcovii si i-am calit pana s-au inmuiat si acestia (cam 20-30 minute a durat). Am adaugat apoi in cratita ciupercile si sucul de rosii, foile de dafin , am condimentat cu sare grunjoasa si piper . Am lasat zacusca la fiert la foc mic, amestecand continuu pana a scazut si uleiul a inceput sa se ridice la suprafata. Am oprit focul, am adaugat salicilul, am amestecat bine iar apoi am pus zacusca in borcane curate, sterilizate la cuptor. Borcanele le-am asezat apoi in paturi pana s-au racit complet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu