joi, 11 septembrie 2014

Sirop de zmeura


Am facut si un siropel de zmeura in acest an, nu mult e drept, am facut numai dintr-un kg de zmeura , dar a iesit foarte bun....
Nu am avut reteta, l-am facut asa dupa capul meu dar ne-a placut mult cum a iesit...la anul as dori sa fac mai mult.
Am facut asa:
1 kg zmeura
1 l apa
700 gr zahar
1/2 lgt salicil

Zmeura am spalat-o in mai multe ape iar apoi am lasat-o la scurs intr-o strecuratoare.
Am pus intr-o oala zmeura impreuna cu apa si am dat-o la foc potrivit cam 15 minute din momentul in care a inceput sa fiarba.
Am dat apoi zmeura fiarta printr-o sita pentru a scapa de samburi iar lichidul rezultat l-am pus intr-o cratita impreuna cu zaharul. Am fiert siropul rezultat cam 15 minute iar apoi am oprit focul, am adaugat salicilul, am amestecat, am pus siropul in sticle pe care le-am pus in paturi pana a doua zi cand s-au racit complet.
Nu a fost deloc greu si mi-a iesit un sirop bun-bun de baut cu apa minerala si cuburi de gheata. Ai mei au si dat gata o mare parte din el asa ca mi-au mai ramas pentru la iarna doar sticlele pe care le vedeti in imagine.
Data viitoare voi face o cantitate mai mare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu