vineri, 5 septembrie 2014

Ghiveci la borcan




Un strop de vara la borcan as numi eu acest ghiveci de care m-am indragostit inca de cand eram mica si pe care mi-l prepara bunica destul de des vara. Il ador si acum iar fiu-meu ma mosteneste in aceasta privinta . De obicei il prepar in cantitati mai mici , cat sa mancam o data cu paine proaspata , dar pentru ca ne place atat de mult m-am gandit sa il pun si la borcan iar la iarna ne vom delecta cu el mai ales in zilele de post.

3kg gogosari sau  ardei kapia (eu am pus si si)
2 kg ceapa
3 kg rosii
700 ml ulei
sare pentru muraturi, piper dupa gust
1 lgt salicil
Prima data m-am ocupat de rosii pe care le-am  spalat, oparit si curatat. Le-am taiat apoi felii.

Ceapa am taiat-o rondele.
Gogosarii si ardeii i-am taiat fideluta.

Am pus uleiul la incins intr-o cratita cu peretii mai grosi si am adaugat ceapa. Am lasat la calit pana ceapa s-a inmuiat iar apoi am adaugat ardeii si gogosarii.

 Am lasat pana s-au inmuiat si acestia iar apoi am adaugat rosiile. Am pus sare si piper dupa gust si am lasat la fiert pana s-au patruns si rosiile.

 Am oprit focul , am adaugat 1 lgt salicil , am amescat bine iar apoi am pus ghiveciul in borcanele curate si sterlizate la cuptor. Am capsat borcanele si le-am asezat in paturi pana a doua zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu