vineri, 5 septembrie 2014

Zacusca de fasole boabe




Sotul meu adora fasolea asa ca aceasta zacusca am pus-o special pentru el...trebuie sa recunosc si eu ca e foarte buna.

10 gogosari mari (cam 3 kg)
2 kg ceapa galbena
1 kg boabe de fasole alba
800-1000 ml bulion
700 ml ulei
sare grunjoasa, piper, cateva frunze de dafin ( 4 am pus eu).
1 lgt rasa de salicil.

Incepem operatiune cu o seara inainte cand alegem, spalam si punem la inmuiat fasolea.
A doua zi dimineata punem fasolea la fiert.
Ne ocupam intre timp de ceapa pe care o tocam.
Procedam la fel si cu gogosarii.
Punem la incins uleiul intr-o cratita mai mare cu peretii mai grosi. Adaugam ceaap si calim pana aceasta se inmoaie. Adaugam gogosarii si mai lasam la calit pana se inmoaie bine si acestia. Intre timp amestecam destul de des. (cam o jumatate de ora dureaza aceasta operatiune ).
Fasolea fiarta si scursa o adaugam peste ceapa si gogosari. Amestecam si adaugam si bulionul. Condimentam cu sare neiodata si piper dupa gust. Adaugam si foile de dafin.
Mai fierbem zacusca la foc mic, amestecand continuu pana se ridica uleiul la suprafata.
Adaugam salicilul, amestecam bine si punem zacusca in borcane curate, sterlizate la cuptor.
Punem borcanele in paturi pana a doua zi .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu