joi, 11 septembrie 2014

Salata ardei copti la borcan



Ador salata de ardei copti ! Pana acum in fiecare toamna imi puneam cateva (cateva mai multe ) pungi cu ardei copti la congelator. Anul trecut , pe langa pungutele de la congelator am pus si cateva borcane cu  salata ardei copti si mi-am dat seama ca iarna imi era mult mai usor sa desfac un borcan cu salata de ardei copti gata preparata decat sa decongelez intai ardeii si abia apoi sa fac salata. Asadar, in acest an gata cu ardeii copti la congelator si in borcane cu ei.

10 kg ardei kapia
4 l apa
4 lg sare grunjoasa
30 lg zahar (puteti pune si mai putin zahar daca doriti o salata mai acra dar sa stiti ca desi pare mare cantitatea de zahar nu va iesi o solutie prea dulce)
700 ml otet
1/2 lgt salicil

Ardeii ii spalam, ii stergem si ii punem la copt pe o plita. Ii asezam apoi intr-un castron mai mare, ii presaram cu putina sare grunjoasa si ii lasam putin sa stea (ii vom putea decoji mult mai usor daca procedam astfel).
Curatam apoi ardeii de coji si de seminte si ii rupem fasii.
 Intr-o cratita punem la fiert apa , otetul, sarea si zaharul . Lasam sa dea 2-3 clocote apoi oprim focul si adaugam salicilul. Adaugam in aceasta solutie apoi ardeii copti impreuna cu zeama pe care am lasat-o.
Lasam sa stea in aceasta solutie cam 10-15 minute iar apoi incepem sa ii  aranjam in borcane, avand grija sa lasam putin spatiu deasupra ca sa acoperim cu solutie.
Capsam borcanele si le asezam in paturi pana a doua zi .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu