joi, 11 septembrie 2014

Dulceata si sirop de afine







Anul acesta, la intoarecerea din Grecia am poposit si pe Transalpina de unde, la fel ca si anul trecut, ne-am facut provizii importante de afine, zmeura si ciuperci de padure.
Din afine am pus o parte la congelator, cu o parte din ele am facut afinata iar din restul nu se putea sa nu fac o dulceata si un sirop delicios de afine.

3 kg afine
1,5 kg zahar
1 varf de cutit salicil

Afinele le-am spalat bine in mai multe ape iar apoi le-am pus la scurs intr-o sita.
Intr-o cratita cu peretii mai grosi am asezat afinele si zaharul in straturi si le-am lasat sa stea asa cateva ore ca sa isi lase sucul.
Cand afinele au lasat o cantitate destul de mare de sirop si au inceput sa pluteasca in sucul lor am strecurat o parte din suc (cam 1 litru).
Acest suc l-am pus la fiert cam 15 minute iar apoi am oprit focul, am adaugat salicilul si am pus siropul obtinut in sticle pe care le-am capsat si le-am pus in paturi pana a doua zi.
...si cu asta a fost gata siropelul meu de afine...

Restul de afine cu sirop le-am pus la foc mai mic si le-am fiert amestecand destul de des , mai ales in ultima parte a fierberii, pana dulceata s-a legat suficient.
Am pus dulceata in borcane curate, sterilizate la cuptor iar apoi am pus borcanele in paturi pana a doua zi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu