miercuri, 5 ianuarie 2022

Chifle kaiser cu lapte batut

 


Cred ca v-am mai povestit despre faptul ca noi cumparam paine destul de rar ...de ani buni fac paine in casa aproape zilnic iar aroma aceea de paine calda tocmai scoasa din cuptor care ne umple bucataria pur si simplu ne insenineaza ziua mai ales acum in aceste zile mohorate de iarna.

     In aceasta seara am ales ca sa prepar aceste chifle kaiser pentru a le avea proaspete pentru maine dimineata la micul dejun

 500 gr faina (650 am folosit eu )

150 gr lapte batut

200 ml apa calduta

2 lg ulei

2 lg fulgi de cartofi (optional)

1 lgt sare

20 gr drojdie proaspata sau un pliculet de 7 gr drojdie uscata

Eu pentru framanatarea painii ma folosesc de regula de masina de facut paine sau de robotul de bucatarie  dar cine doreste poate framanta aluatul cu mana la fel de bine.

Am pus in cuva masinii de paine in ordinea urmatoare ingredientele : drojdia dizolvata in 200 ml apa calduta,  laptele batut, uleiul, faina, fulgii de cartofi si sarea. Am selectat programul de framantare si dospire si  cat timp aluatul s-a framantat si dospit am avut timp ca sa rasfoiesc cu Sofia cateva carticele si sa citim povestioare. 

Aluatul dospit l-am rasturnat pe o planseta infainata, l-am impartit in 8 parti egale, am format mingute de aluat si le-am lasat la odihnit cam 15 minute.

Am luat fiecare minge de aluat, am format din fiecare cate un sul si am facut nodul pentru a forma chiflele. 

tehnica ar fi cam aceasta (imaginea este preluata din una din cartile Mariei Tothne Libor ) :



 Am asezat chiflele formate intr-o tava tapetata cu hartie de copt si le-am mai lasat la dospit acoperite cu un prosop inca 25-30 minute.

Am dat tava cu chiflele la cuptorul preincalzit la 180 grade in care am asezat in prealabil o tavita cu putina apa . Am lasat la copt 25 de minute .



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu