duminică, 29 decembrie 2013

Tort de Craciun 2013





Blatul:
5 oua
150 gr zahar
135 gr faina
15 gr cacao

Pentru blat am amestecat faina cu cacao si praful de copt iar apoi le-am dat prin sita.
Am mixat ouale impreuna cu zaharul pana s-au albit si si-au triplat volumul. Am adaugat amestecul de faina si cacao si le-am omogenizat cu ajutorul unewi linguri de lemn.
Am turnat compozitia intr-o forma de tort unsa si tapetata cu faina  (forma cu diametrul de 20 cm ) si  am dat tava la cuptorul preincalzit.
Blatul copt si racit l-am taiat apoi in 3 foi.

Crema:
200 ml lapte
 1 pastaie de vanilie
125 gr zahar
4 galbenusuri
250 ml frisca lichida
Punem laptele la fiert impreuna cu pastaia de vanilie. Intr timp mixam galbusurile cu zaharul pana se albesc. iar apoi le oparim cu laptele fierbinte. Punem compozitia obtinuta la fiert pe aburi pana se ingroasa ( la mine a durat cam o jumatate de ora) si amestecam des.
Crema fiarta o lasam la racit iar apoi o amestecam cu frisca batuta spuma.

Siropul:
5 lg zahar le caramelizam iar apoi stingem cu un pahar de apa. Lasam la fiert pana se topeste zaharul.
Siropul il lasam sa se raceasca iar apoi il aromatizam cu 1 lg rom.

Blatul se insiropeaza iar apoi se umple cu crema de vanilie...eu l-am imbracat in pasta de zahar si l-am decorat pentru Craciun dar la fel de bine se poate imbraca in frisca sau ciocolata...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu