joi, 14 februarie 2013

Tortilla de patatas (omleta cu cartofi)

...acum cativa ani buni, vre-o 8 mai bine zis, in una din vacantele de vara din timpul studentiei am plecat si eu cu sotul asa cum faceu multi romani pe vremea aceea in Spania la munca. Nu am stat decat cam 3 luni pe acolo dar in acest timp am avut ocazia sa muncesc in bucataria unui restaurant. Nu gateam acolo...eu eram cu spalatul vaselor si eventual pregatirea unor ingrediente  insa  mai apucam sa trag cu ochiul la ce faceau bucatarii...Fiind foarte ingusta la minte pe vremea aceea nici nu va inchipuiti cu cata inversunare refuzam eu tot ceea ce insemna fructe de mare, somon afumat (pe care acum il ador), paella (tot din cauza fructelor de mare pe care le continea ) si multe alte delicatese care imi erau puse la discretie si  pe care acum le-as vrea mai mereu in bucatarie dar nu mi le permit.Amintindu-mi toate acestea imi vine sa imi dau pumni .
Si ca sa nu raman cu un gust ffff amar si cu pofta de ceva din acele vremuri m-am gandit sa imi prepar totusi ceva cu specific spaniol: tortilla de patatas...Se prepara si in acel restaurant, pe aceasta  nu o refuzam nici atunci, e accesibila oricui si se prepara repede...



Avem nevoie de :
300 gr cartofi (cam 4 cartofi mai maricei)
1 ceapa mica
5 oua
sare, piper, ulei pentru prajit.

Cartofii ii curatam, ii taiem felii si ii punem la calit in ulei incins impreuna cu ceapa taiata solzisori (nu trebuie sa se rumeneasca ).

Intre timp batem ouale cu putina sare si piper.

Cartofii ii scoatem , ii strecuram de ulei si ii adaugam peste oua. Amestecam usor.


Intr-o tigaie mai mica (eu am folosit una prea mare pentru aceste cantitati) incingem 1 lg ulei. Turnam compozitia cu oua  , fara sa amestecam si o lasam sa se prajeasca la foc mic. Cand consideram ca e bine inchegata o intoarcem cu ajutorul unui farfurii intinse.

 O prajim si pe cealalata parte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu