joi, 21 februarie 2013

Tort cu crema de zmeura si whisky




Unul dintre cele mai gustoase torturi de care le-am pregatit pana acum...cu crema aceea fina...nici nu va pot spune in cuvinte cat de bun a fost...

Pentru blat am folosit:

5 oua
5 lg zahar
3 lg faina
2 lg cacao (cat mai inchisa la culoare)
1 pliculet praf de copt
2 lg ulei.

Am separat  ouale. Albusurile le-am mixat cu zaharul pana am obtinut o spuma tare. Galbenusurile le-am frecat cu uleiul si le-am adaugat peste spuma de albusuri. Am incorporat apoi faina amestecata cu cacao si praful de copt.
Am turnat compozitia intr-o forma de tort unsa si tapetata cu faina si am dat-o la cuptorul preincalzit.
Blatul copt il taiem in 2 felii egale.

Pentru crema de zmeura :

150 gr zmeura congelata
75  gr ciocolata alba
150 ml iaurt
zahar pudra dupa gust
200 ml frisca lichida
1 pliculet gelatina granulata

In primul rand ne ocupam de zmeura pe care o decongelam iar apoi o zdrobim bine cu o furculita. Trecem piureul de zmeura printr-o sita ca sa scapam de seminte. Amestecam iaurtul cu zmeura si zahar pudra dupa gust.
Ciocolata o rupem bucatele si o topim pe aburi. O lasam apoi sa se racoreasca putin si o adaugam si pe ea peste iaurt.
Mixam bine frisca si amestecam cu iaurtul.
Gelatina o hidratam in 2-3 lg apa iar apoi o topim pe aburi. O incorporam apoi in crema cu zmeura.
Urmeaza acum partea putin dificila. Cam o jumatate din aceasta crema o turnam intr-un bol sau o forma tapetata cu folie alimetara , bol care sa aiba diametrul cam jumatate cat forma de copt in care am copt blatul.
Dam aceasta crema la congelator cam 30 de min ca sa se inchege.
Insiropam blatul cu un sirop din zahar caramelizat in care am adaugat o esenta de vanilie.
Asezam o felie de blat pe o farfurie sau platoul si punem in jurul lui inelul de la forma in care am copt blatul. Intindem restul de crema de zmeura , nivelam, acoperim cu a doua foaie de blat si dam la frigider.

Pentru crema cu whisky:
100 gr ciocolata alba,
150 gr iaurt natural
putin zahar pudra dupa gust
200 gr frisca lichida
3 lg whisky
1 pliculet gelatina granule
Ciocolata o rupem in bucatele si o topim pe aburi.
Mixam iaurtul cu whisky, ciocolata topita si zahar pudra dupa gust. (eu am pus cam 1 lg zahar).
Gelatina o hidratam in 2-3 lg de apa iar apoi o topim pe aburi. Adaugam gelatina topita in amestecul cu iaurt si mixam. Incorporam in aceasta compozitie si frisca batuta si amestecam bine.
Scoatem crema de zmeura de la congelator si o rasturnam peste a doua foaie de blat. In jurul ei turnam crema de whisky iar daca ne ramane intindem deasupra ei. Nivelam si dam din nou tortul la frigider cateva ore sau cel mai bine de seara pana a doua zi.

Pentru glazura: 100 gr ciocolata neagra , cateva linguri de frisca lichida.
Topim ciocolata pe aburi impreuna cu frisca lichida iar apoi o lasam sa se racoreasca pana ajunge la temperatura camerei.
Scoatem tortul de la frigider, indepartam inelul de la forma de copt si turnam deasupra glazura de ciocolata. Lasam sa curga si pe margini.
Ornam cu frisca batuta si cu zmeura.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu