joi, 1 noiembrie 2012

Paine cu cartofi




....de multa vreme ma tot pregatesc sa fac painica asta ...iata ca in sfarsit i-a venit randul....

600 gr cartofi
1 kg faina
14 gr drojdie uscata
1 lg sare
1 lgt zahar
3 lg ulei
apa calduta cat cuprinde pentru un aluat potrivit

Cartofii i-am spalat bine si i-am pus la fiert. I-am scurs apoi de apa si i-am lasat sa se racoreasca putin...doar cat sa ii pot curata.
Cartofii calduti i-am mixat apoi pana au devenit cleiosi.

Intr-un bol mai mare am pus faina , drojdia uscata, zaharul, sarea si cartofii. Am inceput sa framant tot adaugand cate putin apa calduta pana am ajuns la consistenta aluatului dorit.
Am adaugat si uleiul si am framantat in continuare.
Am acoperit aluatul bine framantat cu un servet si l-am lasat la dospit la loc caldut cam o ora.


Dupa acest timp am mai framantat aluatul putin si l-am lasat iar la dospit inca o jumatate de ora.
Am scos apoi aluatul dospit din vas si l-am asezat pe masa presarata cu faina. L-am impartit in doua parti egale si am modelat doua painici.
Am asezat painicile intr-o tava tapetata cu hartie de copt, le-am mai lasat la dospit pe masa 15 minute... iar apoi le-am dat la cuptorul preincalzit cam o ora pana s-au rumenit frumos....
...iata painicile mele tocmai scoase din cuptor...cu o crusta crocanta si un miez foarte pufos...


...abia ne-am abtinut sa le lasam sa se racoreasca putin ca sa puten rupe cu coltisor...yumi....e cea mai gustoasa painica.....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu