duminică, 1 mai 2011

Tort de Paste cu crema ganache








Blatul:
6 oua, 6 lg apa, 12 lg zahar, 12 lg faina, 1 plic praf de copt.
Separam ouale, Mixam albusurile spuma si apoi adaugam alternativ cate putin zahar si cate putina, mixand in continuare. Adaugam apoi galbenusurile unul cate unul si amestecam dupa fiecare. Incorporam faina amestecata cu praful de copt amestecand usor cu o lingura de lemn. Punem compozitia intr-o forma de tort unsa cu unt si tapetata cu faina si o dam la cuptorul preincalzit. Ca sa ne dam seama cand e gata facem testul scobitori.
Crema: 250 gr ciocolata alba, 250 ml frisca lichida, o esenta de vanilie. Topim pe aburi ciocolata taiata cubulete impreuna cu frisca lichida si apoi o dam la rece 3-4 ore (eu o las de obicei de seara pana dimineata). Mixam apoi crema impreuna cu esenta de vanilie pana se intareste.
Siropul: 5-6 lg zahar, o cana de apa, esenta de vanilie. Punem la topit intr-o craticioara zaharul si cand devine usor maroniu stingem cu apa. Lasam sa fiarba pana se topeste tot zaharul si apoi oprim focul si adaugam esenta de vanilie. Lasam la racit.
Montarea: Taiem blatul racit in doua, il insiropam si il umplem cu crema.
Pentru imbracat tortul am folosit 300 ml frisca lichida pe care am batut-o cu un pliculet zahar vaniliat.
Am facut cuibul de oua din frisca amestecata cu putin colorant verde, ouale au fost drajeuri de cumparat in forma de oua de paste, trandafirii i-am facut din pasta de lapte praf si am presarat fulgi de cocos colorati in verde.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu