luni, 26 septembrie 2011

Ardei bulgaresti in otet

Foarte buni sunt ardeii acestia ....mai ales iarna langa o ciorbita fierbinte ...sau sarmalute...sau ce vreti voi...



ardei bulgaresti (2 kg am avut eu), hrean, foi de dafin, boabe de piper, boabe de mustar, sare grunjoasa pentru muraturi, otet, salicil
In primul rand ardeii se spala bine in mai multe ape si apoi se asaza in borcane curate. Printre ei asezam si rondele de hrean.
Dupa ce am pus ardeii in borcane punem in fiecare borcan cate 2-3 foi de dafin, boabe de piper si boabe de mustar.

Preparam o solutie din 2 parti de apa si una de otet plus o lingura de sare la fiecare litru de lichid, salicil sau conservant (pentru 2 kg ardei...din care mie mi-au iesit 8 borcane de 720 ml si 2 de 340 ml eu am pus 6 cani de apa, 3 cani de otet ,3 lg de sare , 1 lgt salicil). Solutia se pune la fiert , se lasa sa dea 2-3 clocote si apoi se toarna fierbinte peste ardeii din borcane. Se capseaza borcanele si se pun in paturi pana a doua zi cand sunt complet racite.
Cantitatea de lichid care intra in borcane depinde si de cum sunt asezati ardeii in borcan. Daca nu va este de ajuns se mai poate prepara. Mie de acesta data mi-a ajuns la fix dar in alte dati a trebuit sa mai prepar.

vc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu