miercuri, 24 august 2011

Tort Kitty

             In 21 august fetita mea draga a implinit 3 anisori si cu aceasta ocazie i-am pregatit un tort cu simpatica pisicuta.....bine inteles ca a fost foarte incantata atat ea cat si prietenii ei..........





Blatul l-am facut din:  10 oua, 10 lg zahar, 8 lg faina, 2 lg cacao, 1 pliculet praf de copt.
Am separat ouale,am  mixat bine albusurile cu zaharul, am adaugat pe rand galbenusurile si apoi am incorporat faina amestecata cu cacao si praful de copt. Am turnat compozitia intr-o tava dreptunghiulara tapetata cu hartie de copt si am dat la cuptorul preincalzit.

Pana s-a copt blatul am facut o schita a pisicutei.....asta dupa ce am masurat intai dimensiunea platoului pe care urma sa pun tortul.....


apropo, de aici m-am inspirat....


Blatul copt l-am lasat pana s-a racit complet si apoi l-am taiat in doua .
Am decupat pisicuta desenata de mine................am asezat tiparul rezultat peste blat iar apoi cu un cutit foarte bine ascutit am inceput sa decupez pisicuta din blat.


Asa arata gata decupata.

Am desfacut cele doua parti din blat (care am ramas una peste alta si dupa ce am taiat blatul in doua).

M-am ocupat apoi de crema : 2 plicuri budinca de ciocolata, 400 ml lapte, 7 lg zahar, 400 ml frisca lichida, o esenta de rom.
Am pregatit budincile dupa instructiunile de pe pachet, le-am lasat la racit iar apoi le-am amestecat cu frisca batuta si esenta de rom.



Am pregatit un sirop din 250 ml apa, 5 lg zahar, esenta de rom. Am fiert apa cu zaharul cateva minute iar apoi am lasat la racit si am adaugat esenta de rom.
Am insiropat bine blatul si l-am umplut cu crema. Am dat tortul la frigider 1 ora ca sa se intareasca putin crema.
Intre timp am facut o crema din 300 gr unt la temperatura camerei si zahar pudra dupa gust.
Am scos tortul de la frigider, l-am imbracat in crema de unt (care avea rol de protectie pentru glazura din pasta de zahar cu care urma sa imbrac tortul).
Am dat iar tortul la rece inca 1 ora si intre timp am pregatit pasta de zahar .
 Am imbracat apoi tortul in pasta de zahar dupa metoda pe care am folosit-o si la  tortul camasa .




2 comentarii: