joi, 11 august 2011

Compot de piersici

Compotul  de piersici a fost unul din preferatele mele inca de mica asa ca nu se putea sa lipseasca nici acum din camara mea.




pentru 8 borcane de 720ml:

5 kg piersici
800 gr zahar
1,600-1800 l apa
1lgt salicil

Piersicile le-am spalat bine in mai multe ape iar apoi le-am curatat si le-am taiat felii mai groase.
Am facut un sirop din apa cu zahar si l-am pus la foc. L-am lasat sa clocoteasca putin iar apoi am pus in sirop jumatate din cantitatea de piersici. Le-am lasat la foc iar din momentul in care au inceput sa clocoteasca le-am mai lasat inca 1 minut. Am scos apoi piersicile cu spumiera si le-am repartizat in borcane curate.
Am procedat la fel si cu restul de piersici. Dupa ce am pus piersicile in borcane am adaugat in sirop 1 lgt salicil , l-am lasat sa mai dea un clocot iar apoi am turnat siropul cald peste piersicile din borcane. Am capasat si am pus borcanele in paturi pana a doua zi cand s-au racit complet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu