marți, 22 martie 2011

Tort cu crema de castane

Acest tort l-am facut pentru ziua de nastere a bunicii mele dragi cu ocazia implinirii varstei de 75 de ani.

LA MULTI ANI BUNI!!!





Blatul: 8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina, un praf de copt.

Se bat albusurile spuma impreuna cu zaharul, se adauga galbenusurile rand pe rand, mai mixam putin si apoi adaugam faina amestecata cu praful de copt. Amestecam usor cu o lingura de lemn si punem la copt intr- tava dreptunghiulara tapetata cu hartie de copt. Verificam cu o scobitoare cand e gata.
Siropul: 5 lg zahar, 150 ml apa, esenta de rom. Punem zaharul la caramelizat. Cand devine maroniu stingem cu apa si lasam la foc mic sa fiarba putin. Il punem apoi la racit si adaugam esenta de rom.
Crema: 2 pachete de 200 gr piure de castane, 400 ml frisca lichida. Se bate frisca si se amesteca cu piureul de castane.
Se taie blatul racit in doua,se insiropeaza si se umple cu crema de castane.
Glazura: 250 gr ciocolata menaj, 50 ml frisca lichida. Ciocolata se rupe in bucati mai mici si se pune la topit impreuna cu frisca pe baie de aburi.
Se toarna glazura de ciocolata peste tort si se niveleaza. Marginile eu le-am ornat cu frisca batuta iar deasupra am asezat niste trandafiri din pasta de zahar.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu