miercuri, 23 martie 2011

Lasagna





....si dupa o munca de aproximativ 5 ore am avut in farfurii cea mai gustoasa lasagna din cate am incercat pana acum....secretul a fost cu siguranta foile de lasagna facute in casa si care si-au meritat efortul depus....Baietelul meu mi-a super laudat lasagna si papat tot din farfurie, ba chiar mi-a cerut si supliment iar sotul cu toate ca nu ii prea plac mancarurile facute cu carne tocata a fost multumit de aceasta reteta. Bine inteles ca am avut si un vot contra din partea fetitei Iulia pe care nu o pot face nicicum sa pape ce vreau eu ci doar ce vrea ea....de aceasta data a preferat mai bine un bol de cereale cu lapte.....

Pentru foile de lasagna:  din 400 gr faina, 4 oua si putina apa am facut un aluat....m-am inarmat cu un facalet si am intins aluatul intr-o foaie subtire.
Am luat tava in care urma sa fac lasagna, am masurat-o si dupa ce am facut niste calcule am taiat foaia de aluat in dreptunghiuri pe care sa le pot aseza cu usurinta in tava.
Am lasam apoi aluatul sa se usuce pe masa pesarata cu faina.
....iar eu am trecut la pasul 2: Sosul Bologneze: 2 cepe mari, 4 catei de usturoi, 50 ml ulei, 600 gr carne tocata de vita, 500 ml bulion (facut in casa), 100 ml vin alb demisec, o lingurita busuioc tocat (eu am avut din congelator), o lingurita de oregano tocat (tot de la congelator in cazul meu), sare, piper.

Ceapa si usturoiul se taie marunt si se pun la calit in ulei. Se adauga carnea tocata si lasam la calit pana scade zeama lasata.
Adaugam apoi vinul si lasam la fiert pana se evapora.
Condimentam apoi cu sare, piper, punem oregano si busuiocul, adaugam bulionul si lasam sa fiarba la foc mic pana scade zeama si sosul se ingroasa (asta dureaza cam o ora si un pic). Intre timp mai amestecam din cand in cand in sos.
Sosul Bechamel : 6 lg unt,6 lg faina, 1 l lapte, sare, piper, nucsoara.
Se pune untul la topit intr-o craticioara, se adauga faina , se calesc impreuna si apoi se toarna tot cate putin lapte si se amesteca ca sa nu e formeze cocoloase. Se lasa la fiert cateva minute amestecand continuu si se condimenteaza cu sare, piper si nucsoara.
Razuim 500 gr de cascaval .
Si dupa ce am terminat cu sosurile m-am pus la fiert de foi:  intr-o cratita mai larga am pus la fiert apa cu sare si cand fierbe punem la fiert tot cate o foaie o data (la sfarsit ca sa termin mai repede am pus si cate doua). Foile le limpezim apoi cu apa rece si le lasam la scurs.
Se unge apoi cu unt tava dreptunghiulara in care vom face lasagna, punem un strat de foi, apoi sos bologneze, sos bechamel, un strat de cascaval, iar foi, sos bologneze, sos bechamel, foi ....si tot asa... iar la sfarsit un strat de foi, sos bechamel si un strat mai gros de cascaval(mie mi-am iesit 5 randuri de foi).

Se pune tava in cuptorul preincalzit pana se rumeneste.


Lasam sa se racoreasca cam 20 de min iar apoi taiem si servim.





iar aici o portie din alta tura



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu