luni, 21 martie 2011

Tort amandina

Blat: 6 oua mari, 200gr zahar, 40ml apa, 40ml ulei, 3 lg cu varf de cacao, 200 gr faina, un pliculet praf de copt.

Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se freaca cu uleiul pana devin ca o maioneza subtire. Albusurile se bat spuma tare. Cand sunt bine batute se pune zaharul si apa, pasta de galbenusuri si se amesteca. Se pune apoi faina amestecata cu cacao si praful de copt.
Se pune compozitia in forma de tort unsa cu unt si tapetata cu faina si se da la cuptor aprox 30 min la 180 grade.
Pentru siropul de zahar: 500 ml apa, 250 gr zahar, 2 plicuri capuciono ciocolata, 2 fiole rom
Intr-o cratita se pune la topit zaharul cu 2 lg apa. Cand zaharul e caramelizat de un auriu frumos se pune restul de apa incalzita in prealabil, iar cand zaharul e topit se ia de pe foc si se adauga plicurile de capucino si romul. Se pune apoi la racit.

Crema: 3 oua, 300 gr zahar pudra, 2 pachete unt, 5-6 lg cacao, esenta de rom.
Ouale se mixeaza impreuna cu zaharul pudra si apoi se fierb pe baie de aburi pana se ingroasa. Dupa ce s-a ingrosat putin se adauga cacaua si se mai lasa sa dea 2-3 clocote . Se lasa apoi crema sa se raceasca complet.
Untul se spumeaza si apoi se mixeaza impreuna cu crema de oua si esenta de rom.

Taiem blatul in 3 discuri egale, le insiropam bine si apoi le umplem cu crema. (eu am pastrat putina crema cu care am uns marginea tortului)
 Glazura : 200 gr ciocolata menaj, 50 ml frisca lichida.  Ciocolata se topeste pe aburi impreuna cu frisca si apoi turnam glazura rezultata peste tort cat mai uniform.
Marginile tortului eu le-am uns cu crema pastrata si apoi am presarat fulgi de ciocolata.
Am ornat cu trandafirasi din pasta de zahar.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu