duminică, 14 februarie 2010

Tort "TE IUBESC!!!"


Mi-am imaginat altfel acest tort.......la partea cu ornarea ma refer.........dar pentru ca m-a ajuns miezul noptii in plina treaba l-am ornat la minut si a iesit asa..............cu toate acestea a fost, absolut delicios....

Blatul: 4 oua, 4 linguri zahar, 4 linguri ulei, 4 linguri faina.
Ouale se separa, albusurile se bat spuma tare cu zaharul si galbenusurile de amesteca cu uleiul ca la o maioneza. Amestecam apoi cele 2 compozitii si adaugam si faina amestecand usor cu o lingura de lemn de sus in jos.
Turnam in forma de tort tapetata cu unt si presarata cu faina si dam la copt in cuptroul preincazit. Eu am folosit de data aceasta o forma in forma de inimioara.

Crema: 2 oua, 8 linguri zahar, o cana de lapte, un plic gelatina, 200 ml frisca lichida, 450 ml piersici din compot.
Se mixeaza ouale cu zaharul, se adauga laptele si se pune la foc mic, amestecand mereu pana se ingroasa. Se lasa apoi sa se racoreasca putin.
Gelatina se hidrateaza in putina apa si cand, compozitia de lapte si oua a ajuns la o temperatura de aproximativ 60-70 grade de adauga la aceasta crema si se amesteca bine.
Frisca se bate si apoi se adauga si ea la aceasta compozitie.
Se face un piure din 200 gr piersici din compot si se adauga la crema de frisca, lapte si oua iar restul de piersici se taie bucatele mici si se adauga si ele in crema. Se amesteca usor.

Blatul de taie in doua si se insiropeaza cu siropul de la compotul de piersici.]
Montarea: Se tapeteaza forma in care am facut blatul cu o folie alimentara transparenta, se pune o parte din blat, apoi se toarna crema si peste crema se pune a doua parte de blat.
Se da la frigider 4-5 ore pana se intareste bine crema.
Se rastoarna apoi tortul pe un platou si se orneaza cu frisca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu