duminică, 28 februarie 2010

Prajitura Martisor

Ieri am dat o fuga prin piata si printre altele m-am oprit si  la cateva din  zecile de tarabe cu martisoare, m-am uitat.., m-am minunat de rabdarea de care au dat dovada cei care le-au creat, ...am mai si cumparat cateva si apoi .....imi vine ideea.........ce ar fi sa fac si eu un martisor pentru cei dragi mie? ... asa ca imi facui rapid niste calcule, proiectai in minte " martisorul" ............si ajunsa acasa m-am pus rapid sa pun proiectul si in practica...........e drept proiectul arata mult mai frumos...glazura era rosie nu visinie, crema era alba nu crem,  iar blatul era mai rosu........dar dupa cum zice zicala " socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ" , in cazul meu cea din targ cu cea de acasa...............a iesit astfel:




Blatul: 6 oua, 6 linguri de zahar, 3 budinci de capsuni, un praf de copt
Ouale se separa, se bat albusurile spuma cu zaharul, se adauga rand pe rand galbenusurile apoi praful de budinci amestecat cu praf de copt. Se amesteca usor cu o lingura de lemn si se pune la copt in tava tapetata cu hartie de copt.
Crema: 2 oua se bat pe aburi cu 10 linguri zahar pudra pana se ingroasa. Se lasa la racit si apoi se amesteca cu un pachet de unt la temperatura camerei.
Glazura: un pachet tort jelee rosu, 2 linguri gem de capsuni, putina ciocolata alba.
Montarea: Blatul se taie in doua, se intinde peste prima jumatate de blat crema de oua si unt, se asaza partea a doua din blat peste crema. Se unge apoi blatul cu 2 linguri gem de capsuni si apoi se intinde peste prajitura plicul de tort jelee preparat dupa instructiunile de pe pachet. Se lasa sa se intareasca glazura si apoi se stropeste prajitura cu ciocolata alba topita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu