duminică, 2 august 2009

Sofficini




Aluat: 300 ml lapte, 300gr faina, 30 gr unt, 1 praf sare.


2 albusuri, pesmet, ulei pentru prajit




Umplutura: visine din borcan, 3-4 lg zahar


compot de piersici, zahar


o budinca de vanilie




Aluatul: laptele, untul ,sarea se pun pe foc. Cand fierbe se adauga toata faina o data si se amesteca energic. Se rastoarna pe masa si se lasa sa se racoreasca putin, cat sa poti pune mana pe aluat. Cand s-a racorit aluatul se framanta bine se se aduna tot intr-o bila. Bila obtinuta se infasoara in folie alimentara si se lasa sa se raceasca complet.


Intre timp se prepara umplutura. Doamna de la care am luat reteta a facut umplutura de mere dar eu cum am avut la indemana piersici din borcan si visine am facut cu acestea. Piersicile se taie cubulete, se pune si putina seama de compot, se mai adauga putin zahar, se amesteca cu o jumatate pachet budinca si se pune la foc mic pana se ingroasa. Cu visinele am facut exact la fel, atat doar ca am pus mai mult zahar. Se pune la racit.


Cand aluiatul e rece, se unge masa cu putin ulei si se intinde aluatul intr-o foaie foarte subtire, cam 1mm. Se taie apoi aluatul in patrate, la mijloc se pune umplutura si apoi se pliaza pe diagonala, obtinand triunghiuri. Marginile triunghiului se preseaza bine ca sa nu iasa umplutura. Albusurile se bat putin; se dau triunghiurile de aluat prin albus, apoi prin pesmet si se prajesc in ulei incins pe ambele parti pana se rumenesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu