vineri, 29 august 2014

Gem de zmeura fara samburi



Anul acesta am tinut neaparat sa fac si gem de zmeura...si cum ai mei sunt cam mofturosi am vrut sa fac gemul si fara samburii din zmeura asa ca iata cum am facut:


2 kg zmeura le-am pus intr-o cratita impreuna cu 1/2 pahar de apa si le-am lasat cam 15-20 minute le fiert. Bine inteles ca intre timp am mai si amestecat. Zmeura fiarta si pe care am lasat-o putin sa se racoreasca am trecut-o apoi printr-o sita (partea aceasta a fost cam anevoioasa) . Piureul rezultat l-am pus intr-o cratita si am adaugat 700 gr zahar si zeama de la 1/2 lamaie. Am fiert gemul pana mi s-a parut mie ca a ajuns la consistenta dorita (am facut si proba cu farfurioara : pe o farfuriora pe care am tinut-o putin la frigider am picurat putin gem iar atunci cand acesta nu a mai curs am oprit focul) iar apoi am pus gemul in borcane curate, sterilizate la cuptor , le-am capsat si le-am pus in paturi pana a doua zi.
Mie mi-au iesit 2 borcane de 370 gr plus inca ceva de gustat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu