duminică, 3 august 2014

Tort Raffaello



Acest tort l-am pregatit acum aproape o luna cu ocazia zilei de nastere a sotului meu. Ne-am dorit un tort gustos si usor si cred ca acesta a fost perfect. Poate aspectul a lasat putin de dorit insa ne-am petrecut alaturi de prieteni dragi asa ca aceasta nu a mai contat

blatul:
8 oua
80 ml apa calda
150 gr zahar
200 gr faina
1 pliculet praf de copt

 Separam ouale. Albusurile le mixam impreuna cu 60 ml apa calda. Adaugam zaharul si mai mixam pana spuma de intareste.
Galbenusurile le frecam cu 20 ml apa calda.
  Faina o amestecam cu praful de copt.
Adaugam galbenusurile la spuma de oua si amestecam usor.
Incorporam si faina cu praful de copt amestecand usor cu o lingura de lemn.
Turnam compozitia in forma de tort unsa si tapetata cu faina (eu am folosit o forma cu diametrul de 28 cm) si  dam la cuptorul preincalzit.

Crema:
 3 oua, 250 gr zahar, 100 ml lapte, 100 gr unt, 200 ml frisca vegetala nebatuta.
Mizam ouale cu zaharul si cu laptele si pe punem la fiert la foc mic amestecand continuu pana se ingroasa . Iar daca la un moment dat va veti panica ca nu se mai ingroasa, asa cum am facut eu va spun ca sa aveti putina rabdare...se va ingrosa .
Se lasa crema de oua la racit si apoi o mixam cu untul spumat. Adaugam si cate putina frisca lichida mixand continuu pana o incorporam pe toata .
 Siropul: 5-6 lg zahar le punem la caramelizat intr-o craticioara iar apoi stingem cu un pahar de apa.
Lasam la foc pana se topeste zaharul.
Lasam la racit iar apoi adaugam putina esenta de vanilie.
 Blatul copt si racit l-am taiat in 3 felii egale pe care le-am insiropat iar apoi le-am umplut cu crema.
Dam tortul la rece cateva ore pana se intareste crema iar apoi il imbracam in frisca batuta si il decoram dupa preferinta.
Eu l-am presarat cu nuca de cocos si l-am ornat cu bomboane raffaello facute in casa.
....si mi-am dat seama ca nu aveam o poza cu sectiunea decat atunci cand nu mai aveam decat o bucatica de tort....




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu