miercuri, 6 octombrie 2010

Sirop din muguri de brad

De muuuuuuuuuuuuult timp ma pregatesc sa postez aceasta retea dar uite ca desi am facut acest sirop in primavara abia acum am reusit sa il postez..............partea buna e ca macar asa pot sa va spun ca siropul se pastreaza bine si nu s-a zaharisit......
Bun........
Cu ocazia unei iesiri la munte ( asta undeva prin luna mai ) am cules si aproximativ 2 kg de muguri de brad pentru a face un siropel natural copilasilor mei care nu stau foarte bine cu imunitatea. Am combinat apoi vreo 2-3 retete si am facut in felul urmator:
Se culeg mugurii tineri de brad de aprox 3-5 cm, numai partea verde (teaca maro cu care sunt prinsi trebuie inlaturata pentru ca are in ea prea multa rasina).

Mugurii de brad se spala bine si se curata de impuritati si apoi se pun intr-o oala mai mare. Se adauga apa cat sa ii acopere.



Se pune la foc si din momentul in care incepe sa fiarba se cronometreaza fix o ora si apoi se stinge focul.

Rezulta un lichid albicios si tulbure....nu foarte aspectuos.....


Se lasa asa in oala pana a doua zi. (eu i-am fiert seara si i-am lasat pana a doua zi dimineata).
A doua zi se strecoara si se storc bine. Mugurii se arunca.
Se cantareste cantitatea de lichid rezultata si se pune o cantitate egala de zahar cu cat lichid avem. ( eu am avut 2,3 l lichid asa ca am pus 2, 3 kg zahar.


Se pune la fiert pana obtinem un sirop de consistenta dorita.


In acest moment mai adaugam zeama de la doua lamai, mai dam un clocot si apoi punem repede in sticle si le inchidem.
Punem sticlele in paturi si lasam asa pana se racesc de tot ....si apoi le punem in camara....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu