miercuri, 25 noiembrie 2015

Friptura de porc cu sos de mustar


Nu gatisem de ceva timp carne de porc dar odata cu venirea frigului si mai ales  ca ne si  apropiem de Sarbatorile de iarna parca mi s-a facut  pofta asa ca m-am pus de treaba si pentru cina am pregatit aceasta friptura de porc cu sos de mustar care a fost apreciata chiar si de fiica mea careia nu prea ii place mustarul.
Nu e mare filosofie cu aceasta reteta si nici nu iti ia mult timp sa o pregatesti asa ca o recomand si intr-o zi cand va intoarceti obositi de la munca si fara prea mare chef de gatit.

Pentru aceasta reteta e nevoie de :

pulpa sau cotlet de porc (in functie de cate persoane sunt la masa)
3-4 lg faina
4 lg ulei
1 ceapa medie
50 ml vin alb demidulce
2 lg mustar
200 ml smantana lichida pentru gatit
sare, piper dupa gust

Pulpa sau cotletul se taie felii si se bate putin ca pentru snitele. Se condimenteaza apoi cu sare si piper.
Dam feliile de carne prin faina iar apoi le prajim intr-o tigaie in care am incins uleiul.
Le prajim cam 3 minute pe fiecare parte.
Dupa ce am prajit feliile de carne le scoatem pe o farfuire si le pastram la cald.
In uleiul ramas in tigaie calim ceapa taiata solzisori pana se inmoaie putin. Stingem cu vinul si lasam putin ca sa se evapore alcoolul.
Adaugam apoi in tigaie mustarul, smanatana lichida, un pahar de apa si condimentam cu sare si piper.
Punem in tigaie si bucatile de carne si lasam sa fierba la foc mic intre 5 si 10 minute pana sosul se ingroasa putin si obtinem consistenta dorita.
Noi am servit aceasta friptura cu orez dar merge foarte bine si langa paste sau cartofi, depinde de preferinta fiecaruia.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu