miercuri, 24 iunie 2015

Gem de capsuni





In anul acesta am preparat gemul de capsuni putin mai altfel, in sensul ca am macinat capsunile pentru ca alor mei copii le place ca gemul sa fie unul fin si am redus cantitatea de zahar la jumatate.
In concluzie: mi-a iesit cel mai bun gem de capsuni pe care l-am preparat pana acum.

4 kg capsuni
2 kg zahar
zeama de la 2 lamai

Capsunile le-am spalat bine si le-am curatat de codite. Le-am dat apoi prin blender pana am obtinut un piure.
Piureul de capsuni l-am pus intr-o cratita cu peretii mai grosi si l-am dat la foc mediu.
Cand a inceput sa fiarba am adaugat zaharul si zeama de la cele 2 lamai. Am amestecat bine si am lasat la fiert la foc mic.
Am adunat spuma care s-a format deasupra de mai multe ori.
Dupa ce gemul a inceput sa se inchege am luat o farfurie rece , am picurat cativa stropi de gem pe ea si am dat farfuria la congelator cateva minute pentru a verifica daca gemul e destul de legat. Cand gemul mi s-a parut bine legat l-am pus in borcane curate, sterilizate la cuptor , le-am capsat si le-am pus in paturi pana a doua zi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu