joi, 26 februarie 2015

Prajitura " Valurile Dunarii"

Prajitura aceasta am preparata-o in urma cu mai bine de o luna dar din lipsa de timp uite ca nu am apucat sa o postez....asa cum nu am apucat sa postez inca o gramada de retete. Voi incerca sa revin zilel acestea si cu restul pentru ca tare am rams in urma. Pana atunci am sa va spun despre aceasta prajiturca ca este foarte buna, a fost pe placul intregii familii si s-a evaporat imediat din tava.




Pentru blat avem nevoie de:
200 gr unt
190 gr zahar
4 oua
120 ml lapte
esenta de vanilie
300 gr faina
1 plic praf de copt
2 lg cacao plus 1 lg lapte
350 gr visine proaspete (sau congelate...eu doar asa am avut)
1-2 lg faina

Untul la temperatura camerei il mixam cu zaharul. Adaugam apoi pe rand ouale si mixam bine dupa fiecare. Turnam si esenta de vanilie peste compozitie. Incorporam apoi faina amestecata cu praful de copt, alternand cu laptele.
Compozitia obtinuta o impartim in doua parti egale.
Prima parte o turnam intr-o tava de 20/30 cm pe care am tapetat-o cu hartie de copt.
In a doua parte de compozitie adaugam 2 lg cacao si 1 lg lapte. Amestecam.
Intindem compozitia cu cacao peste prima compozitie.
Visinele le pudram cu 1-2 lg  faina iar apoi le asezam din loc in loc peste compozitia cu cacao.
Dam daca la cuptorul preincalzit la 170 grade cam 30-35 minute ( depinde de cuptor ...ca sa verifiucati daca este gata faceti testul cu scobitoarea)
Blatul copt il lasam la racit si intre timp pregatim crema.

Pentru crema avem nevoie de :
2 plicuri budinca de vanilie
600 ml lapte
6 lg zahar
200 gr unt

Preparam budincile dupa instructiunile de pe pachet dar folosind cantiatea de lapte din reteta noastra. Lasam la racit.
Budinca racita o mixam cu untul spumat iar apoi intindem crema obtinuta peste prajitura. Dam la rece1-2 ore.

Glazura:
200 gr ciocolata amaruie sau cu lapte
50 gr unt
5 lg lapte
Ciocolata o rupem bucatele si o topim pe aburi impreuna cu untul si laptele. Amestecam bine iar apoi scoatem prajitura de la frigider si intindem deasupra glazura obtinuta.
Dam  prajitura la rece inca 1-2 ore iar apoi o  putem portiona si servi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu