marți, 24 iulie 2012

American pancakes




Ne-am intors din vacanta cu forte proaspete asa ca azi la prima ora le-am pregatit alor mei aceste clatite foarte pufoase si delicioase ....copii au fost foarte incantati de ele asa ca s-au evaporat intr-o clipa. Reteta ii apartine Laurei Adamache si trebuie sa recunosc ca sunt primele pancakes -uri care imi ies perfect.

400 gr faina
500 ml lapte
4 oua
un pliculet praf de copt
1/2 lgt bicarbonat
un varf de cutit de sare
5 lg zahar (eu am pus 6)
6 lg ulei

Separam ouale. Albusurile le batem spuma tare impreuna cu sarea.
Galbenusurile le mixam cu uleiul si laptele. Adaugam zaharul si mai mixam putin.
Faina o amestecam cu bicarbonatul si praful de copt. Le dam apoi prin sita.
Adaugam faina la amestecul cu galbenusuri si amestecam usor cu un tel. Incorporam si albusurile in aceasta compozitie.
...in acest moment mi-am dat seama ca uitasem de poze ...



Ungem o tigaie teflonata cu un strop de ulei si o punem la incins.
Luam cate un polonic din compozitie si il turnam in tigaie . Nu miscam tigaia pentru a intinde compozitia ca si la clatitele obisnuite. Aceasta se va intinde cat e nevoie. Cand apar bule la suprafata clatitei inseamna ca trebuie intoarsa.

Atentie sa nu le ardeti pentru ca se fac destul de repede. Va recomand sa folositi ochiul  mic de la aragaz .
 Noi le-am servit cu un sos de capsuni preparat de mine dupa reteta de aici dar la fel de bine se pot servi cu gem, sos de ciocolata sau miere

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu