miercuri, 11 iulie 2012

Gem de caise 2




Am primit niste caise de la cineva care avea in gradina....nu foarte mari si nici foarte aspectuoase, destul de patate pentru ca nu au fost deloc stropite dar la interior foarte sanatoase... cu aroma aceea puternica de caise pe care o stiam din copilarie...foarte dulci si parfumarte....
Si pentru ca nu am putut sa le mancam pe toate am hotarat sa le transform in gem .....
5 kg caise
2, 5 kg zahar
zeama de la 1 lamaie
Pentru ca aveau coaja destul de patata am oparit putin caisele si le-am decojit.

Le-am trecut apoi prin robotul de bucatarie pana am obtinut un piure.
Piureul de caise l-am pun intr-o oala cu fundul mai gros, am adaugat zaharul si zeama de lamaie si am pus la fiert.

Am adunat spuma de cate ori o fost nevoie iar apoi am lasat in continuare la foc mic, amestecand destul de des pentru a nu se prinde pana s-a ingrosat gemul.
Putem verifica cand e gata punand o cantitate mica de gem pe o farfurioara rece. Daca gemul nu se imprastie atunci e gata.
Am pus gemul fierbinte in borcane curate, sterilizate la cuptor si putin incalzite, le-am capsat si le-am pus la camara .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu