duminică, 6 mai 2012

Tort Fulger McQueen









Vineri, 4 Mai, baietelul meu drag si scump Tony a implinit 7 anisori. Ma uit la el si nu imi vine sa cred cum trece timpul...parca ieri era un bebe mic si dragalas...acum e un baietel strengar care merge la scoala, scrie, citeste, are propriile pareri si idei...
 La multi ani Tony !!!

...ca de obicei m-am hotarat abia cu o zi inainte asupra modelului tortului...In acest an a fost cu atat mai greu cu cat Tony se considera baietel mare si mi-a spus ca nu ii mai plac desenele animate....totusi mi-a marturisit ca  ar mai fi cateva filme care ii plac cu ar fi Cars, Toy Story, Casper si inca cateva.....m-am oprit la Cars si m-am hotarat asupra lui Fulger pentru ca acesta e  preferatul lui Tony.

Tortul a avut un blat alb, bine insiropat si o crema ganaj....

In primul rand m-am ocupat de crema pentru ca avea nevoie de un timp de racire mai mare.
Am folosit  400 gr ciocolata cu lapte, 500 ml frisca lichida.
Punem ciocolata rupta in bucatele mai mici impreuna cu frisca lichida intr-un bol si o topim pe aburi. Avem grija sa nu ajunga la temperatura de fierbere.
Dam ciocolata topita cu frisca la frigider 3-4 ore. Eu am lasat-o la frigider de seara pana a doua zi dimineata.
A doua zi se mixeaza pana se intareste crema.
Pentru blat am folosit asa:
10 oua, 10 lg zahar, 10 lg faina, 5 lg ulei, un praf de copt
Se separa albusurile de galbenusuri.
Albusurile le batem spuma cu 5 lg de zahar.
Galbenusurile le frecam cu 5 lg zahar si uleiul.
Faina o amestecam cu praful de copt.
Adaugam galbenusurile frecate cu zaharul si uleiul peste spuma de albusuri si amestecam usor cu o lingura de lemn. Incorporam apoi in aceasta compozitie si faina cu praful de copt.
Turnam compozitia intr-o tava  dreptunghiulara tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptorul preincalzit . (eu am folosit tava de la cuptor )
Siropul: 6 lg zahar, 600 ml apa, o esenta de rom.
Punem zaharul la caramelizat intr-o craticioara. Cand devine aramiu stingem cu apa si lasam la fiert pana se topeste tot zaharul. Lasam la racit si apoi adaugam esenta de rom .

Si acum montarea: 
Blatul l-am taiat in doua si am obtinut astfel doua dreptunghiuri  egale pe care le-am suprapus .


M-am inarmat apoi cu un cutit mare, bine ascutit si am inceput sa sculptez si sa montez provizoriu masinuta....


....in acest moment aveam emotii ca nu va iesi ce trebuie...

...am demontat "jucaria" , am inceput sa insiropez blaturile  si sa le umplu cu crema...



...si tortul gata umplut si aranjat...



...il dam repejor la rece cam 2 ore ca sa se intareasca crema si sa se fixeze...
Intre timp spumam  300 gr unt la temperatura camerei cu putin zahar pudra (nu mult pentru ca va veni pasta de zahar pe deasupra).
Cu aceasta crema de unt imbracam tortul .Aceasta operatiune e necesara pentru ca altfel crema cu frisca din interior va topi pasta de zahar pe care o vom pune pe deasupra.


Dam tortul la rece inca 2 ore....
In acest timp pregatim pasta de zahar dupa reteta de aici.
Coloram 2/3 din cantitatea de pasta de zahar in rosu , o intindem intr-o foaie de aproximativ 0.3 cm si imbracam cu ea masinuta.


...aici iar m-a luat cu transpiratii...

...mie partea asta mi se pare cea mai grea atunci cand imbrac torturi in pasta...

...si cu poza lui Fulger in fata si copii pe langa mine care dadeau indicatii am inceput sa realizez si celelalate detalii...




...asa arata la final...




Copii au fost foarte incantati ...iar mie imi venea sa plang de ciuda ca Tony nu va avea parte in acest an de o petrecere cu prietenii lui asa cum obisnuiam ci numai restrans in familie....am uitat sa va povestesc...suntem in carantina...am facut cu toti patru  Varicela.....
....Tony drag cu al lui tort Fulger...


....si aici feliuta pentru voi si o sectiune...







Un comentariu:

  1. ce fel de colorant ati folosit ca sa ii dea culoare aceea intensa de rosu?

    RăspundețiȘtergere