duminică, 6 mai 2012

Mini tarte cu migdale




 Trebuie sa recunosc ca sunt indragostita de ceva timp de acest tip de minitarte dar e prima data cand le prepar eu...prietena mea care pana nu demul a fost si vecina mea, Simona le facea des si cum noi eram obisnuite sa facem schimb de prajituri ne aducea mereu si noua...ea le facea  cu gem de zmeura si le decora cu aveline de frisca...combinatia avea un gust divin...imi ploua in gura numai cand ma gandesc...
Pentru ca eu nu am avut gem de zmeura le-am preparat cu gem de capsuni si le-am decorat cu ciocolata...ne-a placut mult si aceasta combinatie si am de gand sa le mai prepar cat de curand...

Pentru aluatul de minitarte:

300 gr faina
200 gr unt rece
2 galbenusuri de ou
1-2 lg apa rece
un varf de cutit de sare

Pentru umplutura: 
gem (un gem care sa nu fie foarte moale )-eu am pus gem de capsuni
 3 albusuri de ou
100 gr migdale macinate
110 gr zahar
1 lg faina

 Intr-un bol mai mare punem faina, untul taiat cubulete mici, galbenusurile si sarea si incepem sa framantam rapid. In functie de cat de tare e aluatul mai adaugam 1-2 lg apa rece si continuam sa framanatm  pana obtinem un aluat potrivit.


Facem o bila din aluat, o invelim in folie alimentara si o dam la rece 30 de minute.

Pe masa presarata cu faina intindem o foaie din aluat de aproximativ 0,5 cm grosime.

Taiem cerculete de aluat cu ajutorul unui pahar sau a unui forme speciale si le asezam in formele de minitarte unse cu putin ulei.



(mie mi-au iesit 26 de minitarte)
Punem cate o lingurita de gem in fiecare minitarta.

Mixam albusurile cu zaharul pana se formeaza o spuma tare.  Incorporam in spuma de albusuri migdalele amestecate cu faina.


Punem in fiecare minitarta cate o lingura din compozitia cu migdale.

Asezam minitartele intr-o tava si le dam la cuptorul preincalzit la foc mediu pana se rumenesc frumos.

Asa aratau tocmai scoase din cuptor....

Scoatem minitartele din forme cat inca sunt caldute

...si le decoram cu ciocolata topita...

....si pentru ca sotul meu tocmai sosise de la piata cu niste capsuni foarte frumoase eu am asezat si cate o jumatate de capsuna pe fiecare minitarta...








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu