marți, 14 februarie 2012

Pate de casa din ficatei de pui

Pentru ca nu imi place deloc sa le dau copiilor pateul plin de ingrediente deloc sanatoase care se gaseste in comert m-am gandit sa prepar in casa un pate dupa gustul meu, sanatos ...si chiar foarte usor de facut. Nu a durat mai mult de o jumatate de ora pana l-am putut savura.



500 gr ficatei de pui
o ceapa mare
2-3 catei de usturoi
200 gr unt la temperatura camerei
100 ml vin alb demisec
100 ml apa
sare, piper.
Am inceput cu ficateii pe care i-am spalat bine si i-am lasat la scurs intr-o strecuratoare.
Am incins intr-o tigaie 100 gr unt si am adaugat ceapa taiata solzisori si usturoiul zdrobit.

 Le-am lasat la calit pana s-a inmuiat ceapa.

 Am adaugat ficateii si i-am lasat sa se prajeasca putin, doar cat sa isi schimbe culoarea. Am adaugat vinul si apa si am lasat la fiert pana ficateii s-au patruns si a scazut sosul. I-am lasat apoi putin sa se racoreasca.

Am dat prin blender ficateii pana s-au transformat intr-o pasta fina,

am condimentat cu sare si piper si am adaugat si resul de unt.

Am mai mixat putin si pateul a fost gata...
.... l-am dat putin la rece ca sa se intareasca...

....bine inteles ca nu am rezistat sa nu intind o parte din el rapid pe o felie de paine si sa nu il savurez imediat...


...si va spun sincer ca e cel mai bun pate pe care l-am macat pana acum....
Se poate pastra la frigider cateva zile intr-o cutie inchisa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu