luni, 13 februarie 2012

Cozonac cu rahat


pentru doi cozonaci:

800 gr faina
200 gr zahar
100 gr unt topit
60 ml ulei
2 oua plus 2 galbenusuri
300 ml lapte
50 gr drojdie
coaja rasa de la o lamaie
1 praf de sare
rahat pentru umplut
Drojdia o frecam cu o lingura de zahar, 2 lg de faina si cu 2-3 lg lapte caldut. Maiaua obtinuta o lasam sa creasca la loc caldut.
Faina o amestecam cu restul ingredientelor (mai putin untul topitul si uleiul ) si cu maiaua crescuta . Framantam un aluat omogen. Incorporam treptat untul topit si mai framantam. Incorporam apoi treptat si uleiul si mai framantam pana aluatul se desprinde de pe peretii vasului. Lasam aluatul la dospit o ora la loc cald, ferit de curenti , acoperit cu un prosop.
Aluatul dospit in rasturnam pe masa unsa cu putin ulei si il impartim in doua parti egale.
Intindem fiecare parte de aluat in forma de dreptunghi, presaram rahatul taiat cubulete (eu am pus si coaja de portocala si lamaie confiate ) si rulam.

...noi unul l-am facut cu mac....


Asezam cozonacii in tava tapetata cu hartie de copt (eu i-am asezat in doua tavi pentru chec) si ii mai lasam la crescut pe masa inca 20 de minute.

Ungem cozonacii cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte caldut si apoi ii dam la cuptorul preincalzit pana se rumenesc frumos.


            ...si bine inteles ca nu am avut rabdare sa se lasam cozonacul la racit pana sa taiem prima felie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu